Igazi élménydömping várta azokat a fiatalokat, akik részt vettek a József Attila Könyvtár ifjúsági olvasó- és alkotótáborában. A főszerepet idén a mangák, animék és képregények kapták, de az egészségmegőrzés, a kreatív alkotás és a játékos tanulás is fontos szerephez jutott.
A táborban tizenhat fiatal kapcsolódott be a programokba, amelyek már az első napon izgalmas felfedezéseket tartogattak: a résztvevők megismerkedtek egymással és a könyvtár tereivel, sőt, 3D-s képeket is készíthettek kedvenc karaktereikkel.
A második nap délelőttje az egészségtudatosság jegyében telt: Zantleitnerné Szebenyi Zsuzsanna, dietetikus, gyermekkönyvtáros tartott előadást az egészséges táplálkozásról. A nap további részében a gyerekek online képszerkesztő program segítségével egyedi matricákat készítettek. Volt, aki a telefonját, más a táskáját díszítette vele.
A tábor egy japán tematikájú szabadulószobával folytatódott, ahol fejtörők vezettek el a kijutáshoz. Emellett Macher Péter, helyismereti könyvtáros segítségével a város történetével is megismerkedhettek a fiatalok, majd egy varázslatos könyvtárismereti játékban vettek részt: a Harry Potter világát idéző rejtvények és karakterek segítségével fedezhették fel a könyvtár rejtett zugait.
A táborozók megmérettették magukat egy izgalmas kvízen, amely a résztvevők kedvenc animéire és mangáira épült, majd színes és mintás papírok, matricák segítségével saját könyvjelzőket alkottak.
A japán kalligráfia workshop igazi különlegesség volt: Nagy Mónika, japán tolmács irányításával hagyományos eszközökkel, rizspapíron tanulták meg a résztvevők a kanjik (kandzsik) alapvonásait.
A hét legjobban várt programja, a könyvtári éjszaka filmnézéssel, beszélgetéssel, bújócskával telt – minden adott volt az újabb és újabb élményszerzéshez.
A tábor utolsó napján mangarajzoló workshop várta a fiatalokat: a Magyar Anime Társaság két tagja, Farkas Katalin és Szikszó Melinda vezette be őket a karakterábrázolás, perspektívarajzolás rejtelmeibe. A hét zárásaként a táborozók vászontáskákat díszítettek textilfilcekkel. Ki-ki a saját ízlése szerint mangafigurával, filmszereplővel, állatalakkal öltöztette fel a vászonanyagot.